Archive for november, 2009

Télen így turbózd a diétád

diatazom_grapefruit

Ha szeretnéd gyorsítani a diétád, akkor minden nap egyél meg egy fél grapefruitot.  A kutatások szerint egy 12 hetes diéta során ez akár 1,5 kg extra fogyást eredményezett azokkal szemben, akik nem ették ezt a gyümölcsöt.

Azon kívül, hogy remek C -vitamin bomba, csökkenti a koleszterin szinted is.

Hatása egyrészt a grapefruit rostok rendkívül magas folyadékfelvevő képességében rejlik, a rostok a folyadék hatására megduzzadnak és ezáltal teltségérzetet keltenek.  Másrészt képes a zsírok lebontására, így kedvezően hat a koleszterin szintre is.

A természetgyógyászok kiemelik a grapefruit májtisztító hatását is. A máj megtisztításával a káliumban dús gyümölcs a vérünket is megszabadítja a lerakódástól, hat a szív működésére, a vérnyomás csökkentésében is szerepet játszik.

Ha grapefruitot fogyasztasz, nem csak a kilóidon javítasz.

Lila ételek – a legjobb anyagcsere serkentők

diatazom_afonyaA diétád szempontjából fontos lehet: bizonyos kutatások szerint megelőzi az elhízást is az antocián, a lila színanyag, ami a szőlőhéjban, az áfonyában és a szederben koncentráltan található meg.

A sötétlila gyümölcsök a legjelentősebb antioxidáns források, melyek lekörözik még a citrusféléket is. A legegyszerűbb és könnyen elérhető természetes anyagcsere-serkentők
a lila ételek!

A lila gyümölcsöket az antocián nevű anyag színezi lilára, mely egy antioxidáns flavonoid. A flavonoidok létfontosságú anyagok, mivel megvédik a C-vitamint a megsemmisüléstől, és segítik a véráramba szállított tápanyagok eljutását a sejtekhez, ezen kívül erősítik és rugalmassá teszik az érfalat, így gátolva az érelmeszesedés kialakulását. Az antocián egyúttal erős antioxidáns is, ezáltal segíti a szervezetet a káros UV-sugarak által létrehozott szabad gyökök elleni védekezésben.

Lila étkek: szilva, áfonya, szeder, lila szőlő, lila káposzta, padlizsán, fekete ribizli.

Horváth Judit ( Nők Lapja Cafe )

A közös testmozgás jobban fogyaszt

diatazom_kozos_mozgas_03

Útban az edzőterem felé? Ne felejtsd el egy barátodat is magaddal vinni, a legújabb kutatások szerint ugyanis a páros edzés segíti a fogyást.

Shiriki Kumanyika professzor és kollegái a Pennsylvania Orvosi Egyetemen összesen 344 férfi és nő testmozgási szokásait kísérték figyelemmel két éven keresztül.

A résztvevők célja 5-10 százalékos testsúlyvesztés volt. A fogyáshoz szakértői segítséget és étkezési tanácsokat is kaptak az önkéntesek. A résztvevők közül 63-an egyedül, 281-en pedig egy barátjukkal, vagy családtagjukkal vágtak neki az edzésprogramnak.

Az eredmények szerint azok, akik valamelyik barátjukkal vagy családtagjukkal edzettek, sokkal eredményesebben fogytak, mint azok, akik egyedül, vagy személyi edzővel végezték a gyakorlatokat.

“A társas edzés tehát nemcsak szórakoztatóbb, de eredményesebb is, ezért, ha fogyni szeretnénk,  jól tesszük, ha elhívjuk egy barátunkat vagy családtagunkat is” – nyilatkozta Kumanyika professzor.

Írta és megjelent: diabetesonline.hu